اخبار ترکیه

استقبال گردشگران ایرانی از تورهای استان وان ترکیه

تورهای رفتینگ در رود چاتاک استان وان ترکیه با استقبال گسترده گردشگران ایرانی که برای گذراندن تعطیلات خود با وان سفر کرده اند، روبرو شده است.

اطراف رود چاتاک با جنگل‌های بکر پوشیده شده و با مسیر صعب العبور خود یکی از طولانی‌ترین مسیرهای رفتینگ سواری در ترکیه است. طی ماه‌های اخیر تورهای رفتینگ سواری مورد استقبال گردشگران ایرانی قرار گرفته است.

جهان یالچین، معاون شهردار چاتاک در گفتگو با خبرنگار آناتولی با بیان اینکه استان وان طی سالهای اخیر مورد توجه و علاقه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، اظهار کرد: 26 ژوئن جشنواره بین المللی را در شهر چاتاک برگزاری کردیم. حدود 5 هزار گردشگر ایرانی نیز در این جشنواره شرکت کردند. پس از برگزاری جشنواره نیز حدود 10 هزار گردشگر ایرانی به شهرمان سفر کرده اند.

وی افزود: همه روزه گروه های 50 تا 100 نفری از گردشگران ایرانی برای رفتینگ به شهر چاتاک می‌آیند. این گردشگران همچنین از آثار تاریخی و غارهای طبیعی شهر نیز بازدید می‌کنند. در نظر داریم با گسترش ظرفیت تورهای رفتینگ از شمار بیشتری گردشگر در شهرمان پذیرایی کنیم.

پرستو درخشان یکی از گردشگران ایرانی که برای شرکت در تورهای رفتینگ به چاتاک سفر کرده بود نیز به آناتولی گفت: بعضا برای گذراندن تعطیلات به وان می‌آیم. الان سه روز است که در وان هستم و از آبشارها و پلهای تاریخی بازدید کردیم. الان هم رفتینگ انجام می‌دهیم. همه چیز واقعا زیبا و خوب است.

منبع خبر: خبرگزاری آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *