[ez-toc]

ثبت شرکت در آذربایجان

کشور جمهوری آذربایجان در میان قاره های آسیا و اروپا که با کشورهای مهمی نظیر ترکیه، ارمنستان و گرجستان همسایه می‌باشد، واقع شده است. پایتخت این کشور باکو و واحد پول رسمی آن منات است. یکی از بهترین روش های اخذ اقامت کشور جمهوری آذربایجان ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در این کشور می باشد.
در این مقاله که توسط کارشناسان مجموعه نیولند نوشته شده، قوانین و شرایط ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان و اخذ اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

(پس در ادامه با ما در سایت مهاجرتی و اقامتی نیولند همراه باشید.)

در اکثر موارد مقصود اصلی از سرمایه‌گذاری در کشور خارجی دریافت اقامت و شهروندی این کشور است اگر هدف شما نیز از ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان در نهایت اخذ اقامت این کشور است باید به این نکته توجه کنید که ثبت شرکت در این کشور یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش های اخذ اقامت می باشد. در سال های اخیر جمهوری آذربایجان جزو یکی از کشورهایی بشمار می رود که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان از جمله ثبت شرکت در باکو و دیگر شهرهای این کشور توسط اتباع خارجی رو به افزایش می‌باشد.

راه اندازی کسب و کار در جمهوری آذربایجان:

راه اندازی کسب و کار در آذربایجان به معنای شروع هر فعالیت اقتصادی بوده و این فعالیت می تواند شامل افتتاح شرکت به معنای شروع هر فعالیت اقتصادی بوده و این فعالیت می تواند شامل افتتاح شرکت تجاری یا بازرگانی، رستوران و یا یک مغازه آرایشگاه و یا هر فعالیت دیگری باشد. هزینه زندگی و تاسیس شرکت در جمهوری آذربایجان به مراتب بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است که  این نیز خود یکی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور می باشد.
بنابراین، کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار مناسب در این کشور را دارند میبایست با توجه به انواع شرکت‌های قابل ثبت، نوع شرکت را با متناسب با نیاز خود انتخاب و افتتاح نماید. بعد از ثبت شرکت نیز افتتاح حساب بانکی امکان پذیر خواهد بود.

قوانین ثبت شرکت در آذربایجان:

قوانین ثبت شرکت برای شهروندان بومی و اتباع خارجی تفاوت چندانی ندارد. بیشترین تفاوت مرتبط با نوع شرکتی است که ثبت خواهد شد. بعد از فراهم نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آذربایجان، میزان سرمایه و اعضای شرکت نیز باید تعیین گردند. همچنین، داشتن یک آدرس مشخص برای دفتر شرکت و حساب بانکی در این کشور الزامی می باشد. با اخذ تاییدیه‌های قانونی، شرکت شما به ثبت خواهد رسید.

انواع شرکت در آذربایجان

شرکت با مسئولیت محدود:

رایج ترین روش سرمایه گذاری در آذربایجان، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. این شکل از شرکت، با اهداف بازرگانی تاسیس می شود. برای ثبت شرکت LLC ، لازم است اطلاعات مربوط به بنیانگذار، نام شرکت، آدرس قانونی، اندازه سرمایه مجاز، فعالیت در چارچوب و انتخاب یک بانک در آذربایجان مشخص باشد.

شرکت سهامی خاص:

شرکت سهامی خاص که در مقیاس بزرگ تری تاسیس و فعالیت می کند مستلزم حداقل دو سرمایه گذار و داشتن هیئت مدیره است. سرمایه این شرکت های سهامی قابل انتقال و مبادله در عموم می باشد.

شرکت سهامی عام:

در شرکت سهامی عام هر سرمایه گذار می تواند بدون هماهنگی با سایر سرمایه گذاران سهم خود را به دیگری انتقال دهد. در این شرکت، تعداد سرمایه گذاران باید بیشتر از دو نفر باشد و میزان سود و زیان هر شخص به اندازه سهام او خواهد بود.
کسانیکه میخواهند در این نوع شرکت تاسیس شده کار کنند، تنها با اخذ مجوز میتوانند شروع به فعالیت نمایند و تنها موسس شرکت احتیاجی به اخذ مجوز ندارد. پس از ثبت شرکت فرد متقاضی می تواند برای اخذ ویزای ورود به این کشور اقدام نماید.

انتقال پول و بازکردن حساب بانکی از طریق ثبت شرکت

امکان بازکردن حساب بانکی معتبر نظیر visa و master card نیز برای کسانی که به دلیل محدودیت ها تمایل دارند تا حساب ارزی برای شرکت ثبت شده خود داشته باشند، امکان پذیر می باشد. شرکت های تک مالکیتی بیشترین متقاضی را در بین افرادی که قصد دارند کسب و کار کوچکی را در کشور آذربایجان راه اندازی نموده و از طریق آن برای خود همسر و فرزند زیر ۱۸ سالشان اقامت این کشور را دریافت نمایند، دارد.  قوانین وضع شده این اجازه را به اتباع خارجی میدهد که حساب بانکی بین المللی خود را افتتاح کرده و از طریق ثبت شرکت و اخذ اجازه کار بعد از 5 سال حضور متوالی در جمهوری آذربایجان نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.

مزایای تاسیس شرکت در آذربایجان

دولت آذربایجان طرح‌های حمایتی فراوانی را برای توسعه کسب‌ و کارهای گوناگون در این کشور به اجرا درآورده است. آذربایجان با رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالا و وجود مشاغل متنوع، رونق اقتصادی زیادی در همه زمینه‌ها دارد. زیرساخت‌های اقتصادی و پژوهشی این کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مطلوب است. مهم‌ترین مزایای تاسیس شرکت در آذربایجان عبارتند از:

  1. امکان گرفتن اقامت دائم
  2. تحصیل رایگان برای فرزندان
  3. هزینه های پایین تحصیل نسبت به کشور های اروپایی
  4. استفاده از بیمه های درمانی
  5. اقدامات جدی دولت برای مطلوب کردن شرایط
  6. سرمایه‌گذاری خارجی ارائه وام‌ها و تسهیلات بانکی به صاحبان کسب‌وکارها
  7. امکان تجارت آزاد پس از ثبت شرکت در آذربایجان
     تنوع امکانات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و…
  8. امکان افتتاح حساب بین‌المللی
  9. نیروی کار ارزان‌قیمت

مزایای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در آذربایجان

  1. اقتصاد پایدار و رو به پیشرفت کشور جمهوری آذربایجان
  2. امکان افتتاح حساب بین المللی از طریق ثبت شرکت
  3. کوتاه بودن پروسه ثبت شرکت (3تا 7 روز)
  4. عدم نیاز به داشتن شریک آذری برای ثبت شرکت
  5. نیروی کار ارزان نسبت به کشورهای اروپایی
  6. امکان دریافت مجوز کار از این طریق

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان:

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت
  2. آدرس حقوقی شرکت ( اجاره نامه یا سند خریداری محل شرکت )
  3. ارائه وکالت نامه وکیل ( در صورت حضور نداشتن مشتری )

مراحل ثبت شرکت در آذربایجان

پروسه ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان ضمن اینکه به تخصص نیازمند است به تجربه نیز نیاز دارد. وکلای حرفه‌ای و بین‌المللی شرکت نیولند راهنمایان خوبی برای طی کردن این مسیر هستند. روند قانونی تاسیس شرکت در آذربایجان به این ترتیب است:

  1. نام‌گذاری و تعیین نوع شرکت

۲. تنظیم وکالت نامه

۳. ارسال مدارک و اسناد به وزارت مالیات و اداره ثبت اسناد در جمهوری آذربایجان

۴. باز کردن حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با توجه به نوع شرکت

۵. اخذ تاییدیه‌های لازم بسته به نوع فعالیت شما از مراجع لازم

۶. دریافت مجوزهای لازم از نهادهای گوناگون بسته به نوع کار مجموعه (مجوزهای واردات و صادرات، باز کردن
فروشگاه، شهرداری و…)

مطالعه بیشتر: اقامت کاری آذربایجان

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت توسط مجموعه نیولند 1000 دلار می‌باشد که این مبلغ بعد از عقد قرار داد در سه قسط و طی مراحل ثبت شرکت گام به گام و هم زمان با پیشبرد کار و بعد از روئت درآمدن مشتری در هر مرحله پرداخت میشود.
ثبات اقتصادی این کشور موجب شده است که محاسبه هزینه‌ها با منات و دلار تقریبا بدون نوسان باشد و متقاضیان بتوانند به راحتی شرایط تشکیل شرکت در جمهوری آذربایجان را بسنجند. به طور کلی، هزینه ثبت شرکت در این کشور به نسبت پایین است.

سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان

مبلغ سرمایه اولیه به تعداد شرکا و ابعاد خود شرکت بستگی دارد. ولی به طور کلی هر چقدر سرمایه اولیه شرکت بیشتر باشد، نشان دهنده اعتبار و جدیت شرکت میباشد که این نکات در نظر کارشناسان و آفیسر های اداره مهاجرت قابل اهمیت میباشد. سرمایه اولیه شرکت میتواند از 10 منات شروع شود و طبق توضیحات بالا هر چقدر این مبلغ بیشتر باشد نشانه اعتبار شرکت خواهد بود.

شما برای مهاجرت به کشور جمهوری آذربایجان و راه اندازی کسب و کار خودتان به یک سرمایه حداقل 10 الی 20 هزار دلاری نیاز دارید تا از پس هزینه های خوراک، پوشاک ،مسکن و هزینه های مربوط به راه اندازی کسب و کارو  تبلیغات کسب و کار و … در کشور جمهوری آذربایجان طی مدت شش ماه تا یک سال بر بیاید.

‌ثبت شرکت در آذربایجان و خدمات شرکت مهاجرتی نیولند

اگر شما قصد دارید تا در کشور آذربایجان شرکت خود را ثبت نموده و در این کشور به کسب و کار بپردازید میتوانید از خدمات مجموعه نیولند و وکلای مجرب ما بهره ببرید تا شرایط را برای خود تسهیل نموده و بیزینس خود را از طریق ثبت شرکت در سریع‌ترین زمان ممکن راه اندازی کنید و از این طریق برای خود و خانواده خود اقامت بگیرید.
مجموعه نیولند با در اختیار داشتن مشاورین متخصص و همچنین وکلای با تجربه، موفق شده بیشترین درصد موفقیت پرونده در امر
مهاجرت به آذربایجان را به ثبت برساند از این رو شما میتوانید در خصوص ثبت شرکت در آذربایجان و اخذ اقامت این کشور فرم زیر را پر کرده تا براساس شرایط شما کارشناس مجموعه با شما تماس بگیرند تا با استفاده از خدمات مجموعه نیولند، با اطلاعات کامل و بدون دغدغه مراحل مهاجرت را یکی پس دیگری سپری کنند.

 

مطالب مرتبط

1 دیدگاه در “ثبت شرکت در آذربایجان

  1. حسین فرزین گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون.
    ‌خیلی سایت کاربردی و خوبی دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *