اخبار آذربایجان

برگزاری نشست سه جانبه ایران و روسیه و آذربایجان

جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه درباره کریدور حمل و نقل بین المللی گفتگو خواهند کرد.

موضوعات مورد بحث نشست سه جانبه مقامات جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه اعلام شد. این سه کشور در مورد کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب گفتگو خواهند کرد.

به گزارش  سید عباس موسوی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در جمهوری آذربایجان موضوعات این نشست سه جانبه مشخص شده است.

در نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه، موضوعات ترانزیتی و گمرکی و همچنین تنوع مسیرهای کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال به جنوب و همچنین آخرین وضعیت پایانه راه‌آهن و پروژه‌های پل مرزی جدید مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. دیدار وزیر حمل و نقل ایران و وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان، سفیر جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

سفیر زمان این دیدار را فاش نکرد.

سید عباس موسوی شهردار آستارا (ایران) و معاون این شهر در مجلس شورای اسلامی از پل رودخانه آستاراچای و ایستگاه راه آهن باری بازدید کرد. این تاسیسات در مرز ایران و آذربایجان هم اکنون در حال ساخت است.

لازم به ذکر است که خط ریلی آستارا (آذربایجان) – آستارا (ایران) اساس کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب را تشکیل می دهد.

گزارش ها حاکی از آن است که کریدور حمل و نقل به زودی شبکه های ریلی ایران، آذربایجان و روسیه را به هم متصل می کند. پل روی رودخانه آستاراچای نیز به کریدور شمال – جنوب متصل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *